Krajina u srcu - portal iz srca Krajine | kus.ba


Prošle sedmice Volkswagen Grupa je u Wolfsburgu predstavila ambiciozan plan za budućnost pod imenom "Strategija 2025" prema kojem će do 2025. predstaviti 30 električnih modela, a planiraju razviti i sopstvenu proizvodnju baterija.

Cilj je na kraju prodavati dva do tri miliona električnih automobila godišnje, što je oko četvrtina sadašnje proizvodnje.

Za postizanje tog cilja trebaju im značajna finansijska sredstva, prema nekim procjenama dvocifrene brojke u milijardama eura pa će negdje morati i uštedjeti. Na predstavljanju strategije šef VW Grupe Matijas Miler otkrio je kako će čitava Grupa morati "značajno smanjiti" količinu modela u ponudi, kojih je sada oko 340, kao i smanjiti broj različitih modularnih arhitektura s današnjih 12 na samo četiri.

Smanjenje broja platformi rezultiraće time da će budući veliki Audijevi modeli sadašnju platformu MLB s uzdužno postavljenim motorom koristiti Porscheovu platformu MSB. Bentley je nedavno objavio kako će je oni koristiti za sljedeću generaciju Continetala i Flying Spura.

S druge strane ponude najvjerovatnije će biti ukinuta platforma NSF na kojoj se danas rade VW Up i njegovi češki i španski blizanci. Na kraju će ih ostati samo četiri: mala, srednja, premium i sportska.

Naravno, planira se i razvoj autonomnih tehnologija koje Miler smatra jednako važnim kao i električne automobile u budućnosti. Na tom polju VW tvrdi kako će razviti svoje sisteme autonomne vožnje i ponuditi ih i drugim proizvođačima.

Ponovno je aktuealna priča i o jeftinoj marki unutar VW Grupe, za koju kažu kako će je razviti "s lokalnim partnerima", iako je Miler jasno dao naslutiti kako će takvi modeli biti prije svega namijenjeni azijskom tržištu. Komercijalni dio Grupe koji uključuje i Scaniu i MAN postaće dio posebne jedinice za kamione i autobuse kako bi se povećala efikasnost, barem prema Milerovim riječima. Mnogi analitičari špekuliraju kako bi se VW mogao riješiti proizvodnje kamiona u slučaju da ih skandal s izduvnim gasovima bude koštao više od sadašnjih procjena koje se kreću oko 20 milijardi eura.