Krajina u srcu - portal iz srca Krajine | kus.ba

Mađarska naftna kompanija MOL, koja je većinski vlasnik "Ine", razmatra da hrvatsku naftu prerađuju rafinerije u Mađarskoj, Bosni i Hercegovini ili Srbiji.

Rafinerija u Sisku nije zaustavljena samo privremeno, dok ne bude sakupljena nafta potrebna za normalan nastavak rada, kako su to pokušali iz "Ine" da uvjere gnjevne radnike i hrvatsku javnost. Upravo suprotno, dok sisačka postrojenja stoje, u "Ini" u strogoj tajnosti analiziraju i pripremaju odvoženje domaće nafte na inostrane adrese, piše "Jutarnji list".

List je imao uvid u dokumenat "Ine" u kojem se razmatra mogući način umrežavanja hrvatskih naftnih polja sa rafinerijama u Bosni i Hercegovini, Srbiji i Mađarskoj.

Uzbuna u Sisku

Kao što je poznato, Rafinerija u Sisku je posljednjih godina prerađivala samo domaću naftu, koja godišnje ima oko 600.000 tona. Kako su raspoložive količine sirovine osjetno manje od kapaciteta Rafinerije, postrojenja su radila na mahove, u tzv. Swing modu, što znači da se prerada pokreće kad se u Sisku sakupi 200.000-300.000 tona nafte, a potom privremeno gasi do nove runde. Uprkos takvom radu, Rafinerija je  poslovala pozitivno.

Iako je otpor bio veliki, postrojenja su ipak zaustavljena 14. januara, navodno, privremeno, tvrdilo se kao i više puta dosad. Na oprez, međutim, upućuje činjenica da "Ina" u ovogodišnjem planu nije navela preradu u Sisku. Isto tako nije planirala ni kune za investicije niti za održavanje Rafinerije.

Energetski stručnjaci smatraju da se to može tumačiti samo na jedan način: Rafinerija se praktično zatvara, a da formalna odluka o tome, zbog odnosa snaga, neće ni biti donesena. Dobro upućeni izvori tvrde da je "Ina" već potkraj prošle godine hrvatsku naftu ponudila Rafineriji u Bosanskom Brodu. U međuvremenu je taj plan odvoženja hrvatske nafte u rafinerije van Hrvatske pomno razrađen, prenosi B92.

U analizi, prema pisanju lista, kao moguće destinacije navedene su rafinerije u Rijeci, Bosanskom Brodu, Pančevu, kao i MOL - ova rafinerija Sashalombata u Mađarskoj. Rijeka nije prihvatljiva, jer nema instalacije za prihvat nafte auto-cisternama, dok rafinerije u Srbiji i Mađarskoj raspolažu potrebnim instalacijama i naftu odmah mogu početi da primaju.

O svemu tome hrvatska strana uopšte nije obaviještena, piše "Jutarnji list".

Ministar privrede Ivan Vrdoljak, kao pregovarač Vladinog tima za pregovore s MOL-om, tražio je nedavno od "Ine" odgovore na niz nejasnoća u vezi sa sudbinom Rafinerije u Sisku. Izmešu ostalog, tražio je objašnjenje u vezi s navodnim planovima da se hrvatska nafta ubuduće konvojima auto-cisterni, otprilike 70 cisterni svaki dan, dostavlja u Mađarsku, Srbiju ili BiH. Ujedno je upozorio da su takve ideje o prodaji domaće nafte drugim zemljama za hrvatsku vladu neprihvatljive, jer "na taj način 'Ina' svoje poslovne procese prepušta drugim kompanijama u okruženju.